2022-10-31

Efter mycket funderande har jag kommit fram till att det är omöjligt att gå igenom allt vad en cancerbehandling innebär. Jag orkar knappt med min ångest som det är nu, hur sjutton skulle jag må under och efter behandling? Nej, det går inte. Att jag fick en hemsk panikattack precis efter operationen gör inte saken bättre heller. Sen har det ju gått 3 år sedan jag hittade första knölen... jag har kanske metastaser överallt. Varför kallar man det metastaser egentligen? Det låter nästan ofarligt. Dottertumör som det också kallas låter mer vettigt. Jag kommer inte alltid ihåg vad jag skriver i dagboken så ibland använder jag sökfunktionen för att se om jag verkligen skrivit en grej eller bara tänkt skriva en sak men sedan... glömt bort det. För flera år sedan skrev jag följande... minns inte vissa av de sakerna... någon gång har alltså någon sett en 4 cm stor avvikelse på levern. Nästan komiskt att jag skrev "borde jag kolla upp mig". I och för sig fanns kanske inte min cancerknöl där då... utan först ett par år senare. Här är en del av det jag skrev julafton 2016...

Irriterande... jag ser inte hela texten... måste klicka på bilden för att se allt... nåväl...