2023-06-28

Jag är slemmig... i halsen. Tidigare idag strax efter jag hade vaknat fick jag en jättehostattack med segt slem (trots att jag hade tagit Bisolvon). Problemet var att slemmet kom varken upp eller ner... det blockerade mina luftvägar. Jag hostade, hostade och hostade... höll nästan på att kräkas. Slemmet som var i vägen... ingen luft, illamående... och magen som typ vändes ut och in varje gång jag hostade... usch. Jag kunde andas bättre efter ett tag i alla fall.

Jag kunde inte äta någon mat igår. Jag åt några skedar plommonpuré... det var allt. Har ätit samma sak idag. Så allt är skit som vanligt. Men just nu tänker jag på hur Mårten mår. Han var hos husläkaren idag för de skulle ta EKG, kolla blodsockret och ta andra tester. Mårten ringde för ett tag sedan och sa att han har hjärtflimmer igen. Han undrade om jag tyckte att han skulle till akuten. "Självklart ska du det", svarade jag. Han oroade sig för att behöva sitta i flera timmar där och jag sa till honom att jag är rätt säker på att patienter med hjärtproblem går före andra i turordningen.

För en stund sedan ringde han och sa att han var i ett rum på akuten och att de hade tagit tester och EKG men att han inte fått reda på svaren ännu. Jag kollade min telefonlogg... det var visst 15:31 som han ringde. Får se vad han säger nästa gång han ringer.