1996-07-16

Det går ju inte att göra något här. *suck*. I allrummet är det korsdrag. Den feta kossan "A" sitter framför datorn. Inget på TV så här tidigt. Hela dagen har varit usel. Steg upp 07:10, skitsnorig, plockade ur disk efter nattpersonalen, fixade frukost, dukade av, stoppade allt i diskmaskinen. Klockan 10:10 pratade jag med "K" om semestern. Det gick bra. 11:00 plockade jag ur disken. Alla hjälptes åt med lunchen. Jag dukade av efteråt och stoppade disken i diskmaskinen. 15:00 hade jag samtal med "A" (min kontaktperson). Bitch. 15:30 duschade jag. Var färdig 16:15. Lång tid kvar till middag tänkte jag och bytte sängkläder. 16:45 gick jag ut i allrummet. "Har du ätit?" frågade en tjej. "Vi har redan ätit". Toppen. De hade glömt mig. Varför åt de så jävla tidigt för?

Det gick som sagt bra med semesterförfrågan. Men jag måste stanna och laga middag på torsdag. SEN kan jag åka hem. Nåväl, nästa vecka kommer de sakna mig. Jag har ju fyra grejer i veckan (olika aktiviteter). Det kommer att låta så här: "Vem är det som har frukosten? Ja, just det... det är ju Vivi... men hon är inte här". Ha, ha, ha!

Nej, jag kan inte sitta här på rummet ända till 23. Jag går ut i allrummet, stänger dörren mot gården och sätter på TV-n.