1996-07-23

Hej. Jag har egentligen semester till söndag. Men varför är jag då här på behandlingshemmet undrar du? Jo, så här är det: om man tar semester i mer än en vecka måste man skrivas ut. Och sen skrivas in förstås. Allt för att spara. En vårdplats här kostar 2500 kr för kommunen... per dag. Så jag måste vara här ett dygn, d.v.s. till imorgon, sen får jag permission till söndag. Jag har inte träffat Roger sedan i fredags förra veckan. Jag saknar honom... men han kommer över nu på torsdag. Morsan åker (flyger) till Kanada på fredag. Kul.

Jaha, nu sitter jag här. Vad ska vi hitta på? Jag kom hit klockan fyra, pysslade om mina växter. Fick slänga några p.g.a. bladlöss och annat äckligt som inte vill försvinna. Sedan åt jag middag. Kräm. Tjoho. Nu är klockan 18:00. Jag tror att jag gör så här: Jag går ut och lägger pussel, och om någon knäpper på TV-n så slår jag mig också ner och spanar på burken. Roger ska ringa idag efter åtta...

På SVT2:s text-TV har jag hittat en adress till "penpals" i Holland. Ska skriva dit tror jag. Vore kul att få lite brevvänner från andra länder. Bra tillfälle att träna engelskan.