1996-07-29

Ok, det är måndag, men vilken måndag det har varit egentligen. Först var det strul med matschemat. Sedan skulle det komma en ny patient. Det hade de fått reda på i sista sekunden. Och nu är det så att det kom en ny patient redan igår, som bor i rummet bredvid mitt (hon snarkar dessutom). Så först tänkte de sätta den nya patienten i antingen mitt rum eller det andra. Fan, både jag och tanten bredvid tvärvägrade. Hon verkar förresten vara jättetrevlig. Den nya som ska komma är tydligen en tjej på runt 20 år. Fast vem vet, det kanske kommer en till. Nåväl, nu har de i alla fall fixat till det... och jag slipper dela rum med någon. Matlistan har de också löst. Jag har inte frukosten imorgon, utan middagen.

Roger har ringt tre gånger idag. Kul va? *ler*. Imorgon måste jag hem och vattna växterna.