1999-01-06

Vi var i centrum och handlade lite mat och hyrde tre videofilmer som vi ska titta på nu. Riktigt mysigt så här mitt i veckan. Synd bara att det är vanlig vardag i morgon... då måste han gå och jobba. Jag med egentligen, men jag vet inte om jag orkar sitta på föreningen och hosta... och hosta. Alla säger att jag ska gå till läkaren för att undersöka mig... så jag får väl ta och göra det då. Kanske jag får en bättre hostmedicin än den jag har nu (Mollipect). Bara det inte är några konstiga biverkningar... jag provade en gång Apotekets receptfria Noskapin (jag tror det var den... är inte säker). Jag hade halsbränna... urk. På förpackningen stod det: "Kan i väldigt sällsynta fall ge buksmärtor". Jaha... tydligen tillhör jag de väldigt sällsynta fallen för jag fick en helvetes magont! Och det höll i sig i flera timmar. Fy fan.

På tal om biverkningar... jag bytte ju från Zoloft till Efexor endast på grund av att jag inte hade någon sexlust. Nu har jag käkat Efexor ett tag... och jag känner ingen skillnad. I början trodde jag att jag gjorde det... men nix. Eller kanske det beror på att jag är sjuk? Kanske jag borde sluta med medicin... Jag börjar tröttna på att testa olika mediciner i "jakten på den rätta" för det enda medicinerna gör är att dämpa ångesten... tillfälligt. Som att lägga ett lock på allt. Mitt felaktiga tanke- och beteendemönster finns fortfarande kvar. Jaha, tänker väl folk, men om du nu är så smart att du har hajat vad som är fel, kan du inte ta och rätta till det själv? Hur? Hur ska jag kunna se positivt på framtiden med det jävla samhället vi lever i? Vad finns det att se fram emot? Vad är det som gör livet värt att leva?