1999-08-30

Jag mår inte bra. Gissa varför? Jo, Roger har smittat mig med sin förkylning. Jag sitter ensam hemma med feber, snuva och svidande hals. Jag har nyss tagit en Alvedon och ska så småningom lägga mig och försöka sova. Bara man klarar av natten så kommer det kännas bättre imorgon. Varför är det alltid jobbigare på natten? Vet inte. Nu ska jag ta en filt och lägga mig i soffan framför TV-n. Jag behöver något som tar bort tankarna på mitt illamående. TV-n är ganska bra i så fall.

Eller... jag vet inte. Jag vill inte lägga mig än, för tänk om jag vaknar mitt i natten och mår skitdåligt... och inte kan somna om sedan. Då får jag sitta uppe tills det börjar ljusna ute och... jag känner mig lugnare.

I lördags mådde jag ganska bra. Roger, jag och mina föräldrar var på kräftskiva ute hos Tommy. Det var närmare 40 personer som lyckats ta sig dit. Jag åt räkor (tycker inte om kräftor) och drömde mig bort till en annan plats. Orsak? Alla vid bordet pratade om sport. Vid ett tillfälle var det ingen som pratade med mig på en bra stund... då kände jag att jag bara ville därifrån.

Igår kände jag mig lite mer krasslig och svag. Roger och jag var nere i centrum och handlade. När vi kom tillbaka var jag alldeles genomsvettig. Jag tog tempen, men hade knappt någon feber.