1999-08-06

Semester i Spanien

Hej. De andra åkte till stranden för en stund sedan. Efter det som hände igår tar jag självklart en vilodag idag.

Jag hade tänkt skriva mer om Guardamar del Segura igår, men eftersom jag mådde dåligt så... blev det inte av. Jag fortsätter nu istället: Vi hamnade som sagt var i en lång bilkö. Vid flera tillfällen stod vi helt stilla. Jag passade på att ta lite kort under tiden. Efter någon timme lossnade det plötsligt och trafiken flöt på som vanligt. Vi kom fram till Guardamar del Segura lagom tills solen började gå ner, det vill säga: någon gång efter nio.

Vi gick omkring i parken, tittade på gässen, ankorna, påfåglarna, sköldpaddorna... sedan gick vi till en gata där de hade en liten marknad. Den var liten i jämförelse med Torreviejas marknad som förmodligen är den största i Europa. Nåväl, det som såldes var bl.a. leksaker, smycken, skärp, klockor, prydnadssaker, kläder osv. Jag köpte ett stort mjukisdjur föreställande Tweety, min älsklingsfigur i den tecknade världen. Jag köpte också en låtsastatuering. Jag har inte tänkt att använda den, utan istället visa upp för en riktig tatuerare och få den tatuerad på armen eller någon annanstans. Det kan ju vara kul att leta efter olika mönster. Om jag sedan tatuerar mig... nja, det får vi väl se.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost. Tänker läsa min bok också.