1999-08-05

Semester i Spanien

Hej. Vaknade klockan sju imorse. Har ätit frukost, tagit på mig badkläderna och sitter nu och väntar på att de andra ska bli klara. Jag trodde att det var min tur att diska, men fick just veta att Roger och jag ska laga mat idag. Därför slipper jag diskningen. Vi kommer att äta sent idag... för när vi kommer tillbaka från stranden så ska jag duscha, tvätta håret och sedan torka håret.

Igår gick Roger och jag in hos en tatuerare i Santiago de la Ribera. Vi visade upp en ganska enkel tatuering och frågade hur mycket det skulle kosta. Svaret blev 500 pesetas. Qué?! I svenska kronor är det alltså ca. 27 kr. Men jag skulle aldrig gå till ett sånt ställe. Killen som tatuerade använde inte handskar eller någonting. Så man vet ju inte hur det är med renligheten.

Roger har redan en tatuering: ett AIK-märke (vad annars...). Jag skulle också vilja ha en tatuering. En drake. Varför i hela världen vill jag ha en drake kanske du undrar? Enkelt: enligt den kinesiska astrologin är jag född i drakens år. Roger och morsan är födda i tuppens år, farsan i apans år.