2000-04-11

Hemma hos mina föräldrar. Jag har precis ätit mat från Metro. Ja, det är väl lika bra att ta allt från början: Roger ringde inte igår och sorgligt nog så mådde jag sämre på grund av det. Imorse steg jag upp efter sju och gjorde lite vardagssysslor. Jag tog också en Xanor eftersom jag inte alls mådde bra. Sedan satt jag vid datorn och pratade med andra på Internet. Jag kommer inte riktigt ihåg vad klockan var... men det måste ha varit strax före tio... så gick jag ut till köket för att hämta något. I hallen kände jag svag röklukt. "Det är väl någon som har bränt brödet i brödrosten" tänkte jag och funderade inte mer på det.

Ja, och sedan var det som jag skrev tidigare att en man bankade på alla dörrar och sa att han kört förbi huset och då lagt märke till elden och röken. Sedan kom brandkåren. De ringde på och frågade om allt var okej och sa också att min farsa väntade nere och var orolig för mig (han skulle precis ha hämtat upp mig). Så jag bad dem att släppa upp honom. Sedan stängde jag in fåglarna och vädrade en kvart, tjugo minuter ungefär. Man kände faktiskt inte så mycket röklukt hos mig. Det var mest i hallen som det stank. Nåväl, jag packade ihop några grejer (jag ska sova över) och vi åkte hit till mina föräldrar. Jag passade på att kika in i den brända lägenheten när vi gick från mig. Allt var kolsvart och förstört. Jag trodde aldrig att jag skulle vara tacksam över betongväggarna... men det är jag nu. Och det var verkligen tur i oturen att jag tog en Xanor imorse. Vem vet hur jag hade mått annars.