2000-04-10

Hemma igen. Jag tyckte att jag fick tillbaka lite av livsgnistan igår... det kändes i alla fall en aning bättre. Idag har jag varit ledsen hela dagen. Känner bara för att storgråta och sedan fly från allt som är jobbigt.

De ringde från föreningen tidigare idag. "K" ringde också på eftermiddagen. Vi pratade lite om hur saker och ting var. Jag försökte att inte låta ledsen när jag berättade om Roger... för annars hade jag bara satt igång med gråtandet igen.

Nej, nu känner jag hur deppigheten kommer över mig. Lika bra att gå ut i köket och pyssla med något. Snart kommer morsan. Då ska vi ner till centrum och Posten. Ja, om hon kommer i tid alltså. Annars får det bli en annan dag. Imorgon ska jag till mina föräldrars hus igen. När jag vet hur det blir med Roger och mig (d.v.s. efter den 20:e april) så kanske jag försöker åka till föreningen oftare.