2000-04-11

Morsan och jag pratade med Roger i telefon för en stund sedan (vi ringde upp honom). Jag kände, och känner mig så jävla ledsen. Jag skickade ett meddelande till hans mobiltelefon just när jag hade upptäckt branden hos grannen. Det hade känts bra att få prata med honom. Men han ringde inte tillbaka... skickade inte något meddelande heller.

I alla fall... jag kände att jag inte står ut längre. Jag ville att vi skulle tala ut om saker redan imorgon, eller helst den här veckan. Men han har inte tänkt igenom allt ännu... inte kommit fram till något. Så jag får plågas till nästa torsdag. Och det värsta är att jag inte kan få begrepp om någonting. Roger sa idag att han citat: "Absolut inte vill göra slut". Men av hans handlande så får jag en annan uppfattning. Han hade lovat att ringa varannan dag, alltså skulle han ha ringt igår... vilket han inte gjorde. Jag har sag till honom att det betyder mycket för mig. Vad svarade han då på när jag frågade efter orsaken? Jo: "Jag glömde". Fick han mitt meddelande om branden? Ja, han sa att han hade tänkt ringa ikväll. Okej...