2001-02-10

Onsdagen den 14:e februari fyller min vän år. Men hon ska fira det idag. I flera dagar har jag slitits mellan valet: ska jag eller ska jag inte. Till slut kom jag fram till att jag inte klarar av 20 personer i en liten 2:a. Men vi ska åka förbi innan de andra gästerna dyker upp. Vi lämnar en present, önskar grattis på födelsedagen och sedan åker vi kanske förbi Roger för att lämna en videofilm. Det är en hyfsat bra film vid namn: Hackers. Fast jag måste erkänna att jag skrattar åt datakapaciteterna de pratar om. Nej, ska man göra en film om datorer är det bäst att lämna ute prestanda osv, eftersom det inte dröjer länge innan allt blir omodernt.

Men... igår beställde jag två DVD-filmer: Face/off och Hackers. Den jag har på VHS är en gammal hyrfilm och bildkvaliteten är inte den bästa.