2002-05-26

Nähäpp, han missade precis banan. Då får jag sällskap i några timmar till. Nu börjar dessutom Smallville på trean... men jag tänkte bara skriva lite snabbt att vi gick ner till havet tidigare i eftermiddags. När vi var halvvägs så hoppade paniken på mig. Satan! Jag åt på en glass men kunde plötsligt inte få i mig en tugga till. Jag sa till Mårten att jag inte mådde bra... så vi gick tillbaka till centrum, gick in på Pressbyrån och köpte en Solero Smoover (en drickbar glass) och satte oss sedan på en bänk. Det kändes sådär... blev inte precis bättre av att Mårten bad mig beskriva hur jag mådde. Man vill ju helst tänka på annat än just det...

Efter en stund kändes det lite bättre och vi gjorde ett nytt försök. Vi satte oss vid strandkanten och matade måsar eftersom det inte fanns andra fåglar i närheten. Senare kom det ett par svanar och några änder.

Jag funderar på en sak... Varför ska man må dåligt när man är på väg att göra något som man tycker är kul? Borde det inte vara enklare då? Tydligen inte.