2002-05-21

Nuvarande puls: 100 slag i minuten. Mitt i Arkiv X ringde de från Telia. Då var det en gubbe alldeles i närheten som frågade om han kunde komma upp och testa med ett annat modem om det fungerade. Jag blev förstås helt panikslagen samtidigt som jag ville få felet åtgärdat. Snabbt plockade jag undan all onödig skit som alltid samlas på skrivbordet, slängde överkastet på sängen för att det skulle se någorlunda hyfsat ut. Vilken tur att jag städade igår så att det inte låg en massa fågelskit på golvet. Som tur var så visade det sig att snubben var en trevlig prick. Han blev överraskad då en av mina fåglar flög omkring i rummet, men frågade sedan vad det var för typ av fågel osv. Det gjorde mig lite lugnare...

Anyway... han testade lite grejer här, men självklart ligger inte felet här. Han sa att han skulle ner på stationen nu och se om han hittar något där. Men hallå? Borde inte det vara det första de gör? Jag har bara haft problem en gång tidigare med mitt ADSL (om jag minns rätt) och då var det fel nere på stationen. Vi får se om det händer något nu, annars skulle han visst ringa tillbaka.