2002-05-22

Usch, vad jag är svettig. Det beror inte bara på vädret... eller att jag följde med farsan till Arlanda där vi väntade på morsan i nästan en timme. De hade visst slarvat bort hennes bagage, men förhoppningsvis får hon det senare ikväll med nästa plan som kommer från London (det var där hon mellanlandade).

Nu tappade jag tråden... Anledningen till att jag är helt slut är att jag just varit nere i centrum. Först gick jag till Posten för att betala räkningar och hämta ut ett paket. Sedan gick jag in på Vivo och köpte mjölk, gurka och annat nyttigt. Jag spanade efter nedsatta priser och hittade en Pasta Bolognese som jag tycker är god. Nu kostade den 30 kr... annars tror jag det brukar vara runt 40 kr. Det är 750 g så det räcker till två portioner för mig.

Jag känner mig lite trött nu. Dels på grund av det jag gjort idag och så Xanor förstås. Var tvungen att ta igår också innan farsan och jag åkte till Djurgården. Det var kul där tyckte jag... inte så mycket folk (eftersom det var en vanlig vardag). Däremot fanns det en hel del ankor. Vid ett tillfälle när jag stod på en brygga så var jag omringad av en svan, flera änder och två kanadagäss. Jag brukar ofta ge brödbitar till ankor som de tar direkt från min hand. Men kanadagäss har jag inte vågat mata så... tills igår då jag testade... och det gick hur bra som helst. De var försiktiga när de tog brödbitarna... nåväl, oftast i alla fall.