2002-08-31

Jag mår skitdåligt idag... och allt annat är bara skit det med. Inte så mycket ångest, det är väl mest depp antar jag. Säkert också en bieffekt av att jag slutat med medicinen.

Dagen började med att någon skrek i mitt brevinkast på ett främmande språk och ringde på dörren upprepade gånger. Sedan upptäckte han säkert att han var på fel våning och gick in i hissen. Eftersom jag inte kunde somna om så steg jag upp. Då nös jag säkert 5 gånger i rad och snoret började rinna. Satans jävla skit!

Senare kom farsan och hämtade mig. Jag mådde inte så värst bra, därför tog jag en Xanor. Efter lunchen hos mina föräldrar satt jag framför datorn och kollade runt lite på nätet. Plötsligt blev jag väldigt illamående. Jag tog en Xanor till, men det hjälpte inte speciellt mycket.

Jag hade frågat mina föräldrar om de ville följa med mig och handla. Så vi åkte till Arninge. Först tänkte vi titta in i djuraffären, men då visade det sig att den hade flyttat till en annan lokal närmare Coop Forum. Efter en kort promenad så hittade vi stället. Det var ganska fint där, många prylar men väldigt få djur. Det som var mest intressant var alla fågelburar de hade... så nu har jag ett annat alternativ till dem jag skrev om igår:

Jag köper en bur som är dubbelt eller tre gånger så stor som den nuvarande. När hannen går vidare, trillar av pinnen... ja, du vet vad jag menar (fast jag hoppas att det dröjer ett bra tag till) så sätter jag honan och en ny risfågelhanne i den nya stora buren... och så får de leva i den.

För om jag ska vara ärlig så skitar de ner en hel del när de flyger fritt i lägenheten. De har aldrig varit på soffan eller liknande... utan de värst utsatta områdena är dörren mellan rummet och hallen, ett ställe ovanför datorn där de brukar sova, och så förstås gardinstången...

Frågan är då bara; kommer jag klara av att se fåglarna instängda i en bur? Hm, jag tror det... om den är tillräckligt stor. Fågelhannen som jag har nu skulle jag aldrig klara av att stänga in. Han och jag har ett speciellt band mellan oss. Honan känner jag inte lika starkt för ännu.

Jag är som sagt nere idag... helst skulle jag vilja se på någon snyftarfilm och bara gråta i en halvtimme eller så. Oturligt nog gillar jag inte sådana filmer. Så jag får väl kolla på en rysare istället.