2002-12-15

Jag har sovit några timmar nu under kvällen. Jag var så trött efter att ha varit inne i stan med morsan. Vi fick skjuts in till city av min padre (pappa på spanska). Vi gick först och tittade på julmarknaden vid Sergels Torg. Sedan promenerade vi vidare till Gallerian, Kungsträdgården, Östermalmstorg. Därifrån tänkte vi först gå till Tekniska Högskolan och Roslagsbanan. Men när vi gått en bra bit och fortfarande bara var vid Stadion så tog vi tunnelbanan en station.

Jag åt lunch innan vi begav oss iväg på vår lilla julmarknadsvandring. Sedan köpte vi bara korv av en korvgubbe i närheten av Östermalmstorg där jag jobbade förut. Ja, tänka sig... lilla Vivi har varit florist i ett par månader. Man kunde bara drömma om att få sådana buketter som kunderna beställde i butiken. Det mest romantiska var nog en man som köpte 40 stycken champagnefärgade rosor...

Om vi ska återgå till julmarknaderna... Den vid Sergels Torg var helt klart bäst. Kungsträdgårdens marknad var inte mycket att hurra för.

Usch, ibland när man söker efter information så får man upp alldeles för mycket information. Jag tittade om Östemalmstorg hade någon hemsida eller liknande. Istället hittade jag en sida om tunnelbanestationen. Visste du att den är en av de djupaste stationerna i stan? 38 meter under marken...