2002-12-24

Oturligt nog verkar det inte som att mitt illamående beror på något jag ätit. Så här har min natt sett ut:

Mellan klockan tre och fyra kämpade jag för att behålla en Xanor i magen. Jag behövde den verkligen eftersom jag var så jävla uppjagad. När klockan var fyra tänkte jag att tabletten borde ha verkat och jag kunde ändå inte hålla tillbaka illamåendet längre, så jag kräktes ännu en gång. Sedan gick jag och lade mig, sov oroligt knappt en timme och var sedan tvungen att springa och spy igen. Och så har det fortsatt ända till nu med ca 40 minuters intervall...

Jag ringde just mina föräldrar. Till min förvåning sov de fortfarande. Men morsan ska äta lite frukost och sedan skjutsar farsan hit henne. Jag ska ta fram Apotekets Resorb som jag alltid har liggande hemma. Brustabletterna är bra när man är lös i magen eller som jag nu... har förlorat mycket vätska vid kräkningar. Jag måste vara helt uttorkad eftersom jag inte kunde få ner något vatten alls... jag hoppas att det går bättre nu. Kanske om man dricker det i små klunkar.

Morsan verkar hoppas på att jag ska må bättre redan idag och kunna åka över till dem. Men som jag känner det just nu vill jag bara ligga i min säng och sova bort allt illamående jag känner. Julmat... kan jag inte ens tänka på. Ursäkta, men jag måste nog besöka toaletten igen.