2003-04-14

Jag är för trött för att fortsätta TV-kvällen. Tänker faktiskt gå och lägga mig nu. Det finns ju en fantastisk uppfinning som heter video som kan spela in CSI och Arkiv X.

Morsan var här idag och eftersom det var varmare idag än det varit på länge så tog vi en promenad ner till vattnet. Jäklar vad fåglarna är på hugget! De blev helvilda när jag kastade brödbitar åt dem... såg ut som att de inte hade ätit något på flera månader. Måsarna var värst. Ja, just det... de låter en hel del också. Jag tycker bara det är ett härligt ljud, man förknippar det med sommaren.

Man skulle kunna tro att måsar håller sig mest nere vid havet, men så är det inte här i alla fall. Det cirkulerar ofta mellan 5 och 10 måsar precis utanför mitt fönster. Det kan i och för sig finnas en anledning till det. Ibland är det överfullt med sopor utanför containern. Sedan finns det någon i mitt hus på första eller andra våningen som alltid kastar ut brödsmulor åt fåglarna. Fast ibland är det inga smulor... snarare halva brödskivor.

Äh, nu svamlar jag mycket igen. Det är en sak som är konstig tycker jag. Ibland när jag är trött så har jag total skrivtorka. Andra gånger bara sprutar orden ut. Det kanske är så att när man passerar den normala trötthetsgränsen och hamnar i extrem trötthet, då... öh...

Orkar inte hålla ögonen öppna längre. God na... zzzZZZ