2003-04-06

Jag borde sova nu, men jag mår inte så bra... för mycket ångest. Sitter och tittar på Big Brother weekend. Sen ska jag lägga mig och försöka få lite sömn. Vet inte varför ångesten gör besök just nu. Kan det bero på att jag inte sovit nio timmar i sträck på ett bra tag? Oftast blir det så att jag sover 5 eller 6 timmar på natten och sedan några timmar på dagen.

Vi får väl se hur det artar sig. Jag har faktiskt funderat på att börja med Zoloft igen. Det skulle vara skönt att slippa ångesten, men jag vill inte ha alla biverkningar och speciellt inte den förstärkta panikångesten i början av medicineringen. Sedan vet jag ju att jag måste höja dosen varje halvår eller så eftersom kroppen på något sätt vänjer sig vid medicinen. Läkarna säger väl att det inte är möjligt, men varför mådde jag då sämre med nästan exakt 6 månaders mellanrum och fick höja tablettdosen varje gång?