2010-09-19

Igår var Mårten här en stund. Vi var i Sickla köpkvarter... och gjorde ingenting speciellt. Jag kollade efter varma tröjor men det fanns knappt några. Det skulle vara en massa festligheter där eftersom de fyller år... tror jag... men det kändes rätt dött. Precis innan Mårten och jag skulle åka därifrån så började det regna. Igår kväll mådde jag inte bra... fick ta en Xanor. Jag tror det beror på två chokladpraliner som jag fick gratis i Sickla. Jag tål inte socker längre.

Just nu mår jag okej, men jag har känt mig frånvarande hela dagen. Allting känns som en seg sörja... och det enda jag vill är att åka tillbaka till Spanien. Jag vet inte hur jag ska klara av vintern här i Sverige, speciellt inte om det blir lika mycket snö som senast. Usch, vill inte tänka på det. Idag är det valskiten också... jag gillar inte politik... men jag röstar självklart ändå. Nej, jag måste fokusera på något annat... men vad? Det är kanske lika bra att lägga sig. Jag vet inte hur länge mina föräldrar tänker vara uppe... men det spelar egentligen ingen roll. Jag kan ju sova ändå.

Jag har nästan packat upp allt hemma hos mig... från resväskan alltså. Men jag har en ny "regel" som jag tänker försöka följa: att kasta något varje dag jag är i min lägenhet. Något som jag inte behöver eller kan sälja. På ett sätt så känns det befriande att bli av med saker (trots att jag är en samlare)... som att... nej, jag vet inte. Det känns bra i alla fall. Igår t.ex. så slängde jag en plånbok. När den var ny så var den elfenbensvit... men efter att ha haft den i Spanien förra året... i en rosa väska, så blev den missfärgad. Jag vet inte varför jag inte slängde den med en gång. Jag tyckte att den var så fin... att jag kanske på något mirakulöst sätt skulle komma på ett sätt att få bort fläckarna. Nu finns det i alla fall lite mer utrymme i lådan där den låg.