2010-09-13

Mårten hälsade på mig i helgen. Jag minns inte riktigt vad vi gjorde... för igår mådde jag inte alls bra. Jag kände mig magsjuk och ganska borta. Jag fick ta både Losec, Xanor och Alvedon innan jag kunde somna. Därför har jag liksom "tappat bort" dagarna innan också för jag känner mig fortfarande helt slutkörd. Magen är lite bättre, jag har lyckats få ner soppa och pannkaka.

Nu ska jag byta vatten till fiskarna och sedan se om de gillar pumpen som jag köpt åt dem. Det var den minsta jag kunde hitta... så det blir lagom med bubblor i fiskbunken. Det känns fel att säga tanken... för så stor är den inte... och akvarium... nä, jag säger fiskbunke. Den är rektangulär... för jag läste någonstans på nätet att fiskarna behöver mycket yta (till vad vet jag inte). Men det stod i alla fall att det är fel att ha fiskar i en sådan där gammaldags skål.