2011-07-25

Apropå köttbullar så kom jag på en sak; IKEA i Murcia har ju restaurang och just nu kostar en tallrik köttbullar bara 1 euro om man äter efter 17. Här kan man välja att få köttbullarna med pommes frites och det är mycket godare än mjöligt potatismos. Man får även brunsås och lingonsylt till precis som i Sverige. Mårten och jag har redan ätit på IKEA-restaurangen i Murcia två gånger och fler lär det bli.

Varför måste killar alltid sätta sig nästan mittemot mig här i biblioteket? Det blir extra jobbigt som idag t.ex. Nåväl, jag får väl ta det som en övning antar jag. Hm, jag börjar bli hungrig. Har inte ätit lunch än. Frukost åt jag förstås... mycket mer än vad jag brukar göra hemma. Efter frukosten har jag bara satt i mig en gigantisk persika. Den var nästan dubbelt så stor som persikorna i Sverige. Smaken var okej... jag gillar nektariner bättre.