2011-07-17

Det är 298 km kvar. Om några timmar är vi framme. Vi får se hur vi mår och om vi orkar åka och handla... eller kanske tar en siesta först. Om du undrar var vi är just nu så kommer här lite info: Sagunto mellan Calle De Lliria och Cami De Gausa. Koordinater: N 39.64950° W 0.30330°. Vi är vid en bensinstation... Mårten är på toa. Jag satt en del på toa igår. Tanken var att vi skulle kolla in Avignon och deras festival men jag mådde inte bra och det var trafikkaos där så vi struntade i det. En stund senare började det även regna. Usch, det var inte alls kul igår. Toaletter i Italien och Frankrike är inte fräscha, inte ens i köpcentrumet Auchan som vi var i. Vi borde kanske åkt till IKEA på andra sidan vägen istället men det var jävligt bråttom så vi tog första bästa ställe. Där vi frågade först så ville en kille hjälpa till men tjejerna sa nej, att jag inte fick låna butikens privata toa. Då såg vi KFC och där var de snällare men för säkerhets skull så köpte Mårten en dricka. En kille som jobbade där var i alla fall någorlunda mänsklig och frågade Mårten när jag var på toa om det var okej med mig. Kul att veta att det åtminstone finns några vänliga personer kvar i världen.