2011-07-08

Vad gott det är med kött. Jag har just avnjutit två skivor ryggbiff och jag har en till som jag ska äta imorgon. Det var inte billigt precis... 140 kr för tre skivor... men det är absolut värt det. Ibland får jag ett sådant sug efter olika saker, oftast choklad... men idag skrek min kropp efter en blodig köttbit så jag lydde kroppens signaler och köpte det godaste köttet jag vet.

Jag har packat det mesta redan... när det gäller resan alltså. Det är bara några få saker kvar. En del prylar kan jag bara lägga i i sista stund som t.ex. rakapparat, hårborste. Mina föräldrar ringde från Spanien igår, de hade 38 grader då. Fan vad härligt!

Imorgon ska jag färga håret... igen. Det blev ljusare när jag använde färgen mörkblond. Men av någon anledning spelar det ingen roll vilket märke eller färg jag väljer... det blir alltid rödaktigt. Min naturliga hårfärg innehåller inget rött alls... men det kommer kanske fram när jag färgar. Min morsa är ju rödhårig. Spelar roll... jag vill inte ha så mycket rött i håret så imorgon färgar jag med min vanliga färg igen. Alltså... det blir ju en del rött då också... men det syns inte lika mycket eftersom håret blir mörkare brunt. Äh, krångligt det där...

Nu ska jag... åh, vad sugen jag blev på choklad. Jag tänker mumsa i mig den sockerfria chokladkakan jag har hemma... får nog köpa en ny på måndag. *he, he*