2011-07-06

Jag sitter här vid datorn och rippar några av mina skivor så att jag har lite trevlig musik på min mp3-spelare. Samtidigt sållar jag även ut CD-skivor som jag inte vill ha kvar längre. Konstigt att något man tyckte var jättebra tidigare nu bara låter mesigt. Jag trodde till exempel aldrig att jag skulle ogilla CDn med Marusha. Men nu hamnar den i Mårten-högen. Han sparar de skivor som han vill ha och resten kanske han försöker sälja... eller skänker bort. Just nu lyssnar jag på gabber (en musikstil)... eller det är kanske mer happy hardcore (också en musikstil). Jag var nästan säker på att jag inte skulle gilla det längre... men jag hade fel. Det är ju hur bra som helst. Det är tur för jag har säkert minst 50 skivor som är i samma stil. Jag ska nog inte lyssna för mycket på gabber bara... det känns som att hjärtat vill hänga med i samma rytm... vilket oftast är mer än 200 bpm. En vanlig poplåt tror jag ligger runt 100 bpm. Jag hittade en websida där man kan kolla olika låtars bpm... halvonödigt men kul: bpmdatabase.com