2011-07-12

Jag sitter och väntar på att mina föräldrar ska komma hem från sin semester. De borde dyka upp inom den närmsta timmen... tror jag. Aj, måste ta en Alvedon. Jag har huvudvärk. Sådär... jag hittade bara flytande Alvedon men det går lika bra.

Jag har packat och packat och packat. Ikväll ska jag göra smörgåsar för Mårten kommer hit tidigt på morgonen och plockar upp mig... och sedan drar vi till varmare länder. Just nu håller jag på och laddar kamera, mp3-spelare, mobil och självklart det viktigaste: min GPS TomTom. Jag gillar den jättemycket för den är så enkel och praktisk. Man kan till exempel åka på autobahn i Tyskland och få för sig att besöka ett köpcentrum. Då knappar man bara lite på TomTom och på nolltid får man fram flera alternativ. Jag gillar att man kan se vilka som ligger i närheten eller längs den planerade rutten. Det finns massor av POI (points of interest eller intressepunkter om man nu ska ta det på svenska) som man kan få fram. Inte bara polis, sjukhus, kyrkor utan även turistbyråer, utsiktspunkter, stränder, djurparker... ja, allt möjligt.