2014-07-11

Igår hade vi enormt stor hjälp av min GPS. Helt plötsligt blev skärmen röd och blinkade frenetiskt så jag sa till Mårten att sakta ner och så slog jag på varningsblinkers eftersom man gör så här. Det visade sig att två bilar krockat. Ena hade hela fronten helt ihoptryckt och stod längs vägkanten. Den andra lastbilen blockerade nästan hela vägen och det låg mängder av vrakdelar överallt som vi fick kryssa mellan. Olyckan måste ha skett max 5 minuter innan vi kom dit. Folk satt fortfarande kvar i bilen och lastbilen. Vet inte om någon var skadad för jag hjälpte Mårten att peka ut delar han skulle undvika att köra på. Inte ens polis eller annan räddningstjänst hade hunnit dit. Det var lite läskigt faktiskt för som jag skrev... hade vi kört bara en aning fortare kunde vi varit med i olyckan.