2014-07-09

Är på hotell i... Hamburg. Vi kom inte längre idag för Mårten var helt borta i Danmark. Ganska läskigt faktiskt. Jag har bildminne och kom ihåg ett fint ställe vid vattnet nära Middelfart så jag beordrade honom att åka dit. Jag sa till var vi skulle svänga av men Mårten var jättekonstig och körde mellan några koner in på ett vägbygge där man absolut inte skulle köra. Så blev han sur på mig trots att han gjorde fel. Kul att få semestern förstörd... eller i alla fall några veckor. Jag kom i alla fall ihåg vägen trots att vi bara varit där en gång. Vi satt där på en bänk och åt varsitt äpple och gympade lite. Sedan åkte vi vidare. Mårten tror att hur han mådde berodde på blodsockret. Jag skiter i vad det beror på. Man behandlar inte sina vänner som skit hur dåligt man än mår.

Nu ska jag... jag vet inte. Sova går inte för jag är deppig och vi är på något skithotell som inte har AC eller ens en vanlig fläkt, ventil, luftintag eller vad fan det heter. Det luktar lite unket och allt ser halvsunkigt ut. De tillåter fåglar på rummet i alla fall... mot en avgift. Nåväl, sova går väl ändå. Förhoppningsvis blir det mindre oväsen när fotbollsmatchen på TV är slut.

Det är gratis wifi här. Jag försökte skriva tidigare när vi precis åkte in i Tyskland men jag glömde aktivera roaming på mobilen... smart.