2014-07-14

Nu är vi på hotell i Saint-Tropez. Vi var tvungna att ta en ganska dyr bil för det fanns inga andra större bilar lediga. Inga av Mårtens kort fungerade men mitt gjorde det tack och lov. 1000 euro... ja TUSEN euro var depositionen. Så nu står vår hyrbil här utanför hotellet... en BMW. Det är tur att jag kan lite om bilar och teknik. Mårten visste inte ens hur man startade bilen. "Det är ju enkelt", sa jag. "Tryck på startknappen". Jag gav honom även en snabbkurs i hur aoutomatlådor fungerar. Det är ju inte speciellt krångligt... Reverse, drive och park.

Nu ska jag tvätta mina sår med tvål och vatten. Nattportiern beklagade att de inte hade något first aid kit liknande men stod ändå ett tag och funderade om det fanns något i köket man kunde använda men kom bara på vinäger men det tror jag inte är så bra.