2014-07-22

Vi har skaffat varsitt mobilnummer här i Spanien. Det var lite krångligt med inställningar för att surfa på nätet. Jag lyckades efter att jag läste instruktioner på nätet (via datorn)... på spanska. Det funkade inte för Mårten. Han har android och jag iPhone. Vi var inne i affären där vi skaffade korten och de lyckades få det att fungera... men supersegt. De sa att det berodde på dålig mottagning inne men det var lika dåligt här ute så Mårten gick in igen. Jag sitter i bilen och väntar... Fan, jävla idioter. Några araber som precis klämde sig in på p-platsen bredvid och genom skjutdörren på sidan drog ut en stor barnvagn som slog emot våran bil flera gånger. Sedan lyfte de den över vår bil på motorhuven för att de är lata att gå 5 meter extra. Jag får säga till Mårten att kolla efter repor och bucklor när han kommer tillbaka. Om det dröjer för länge får jag väl fota arabernas regskylt.

Då har man lärt sig en ny grej... att parkera långt ifrån ingången och absolut inte i skugga.