1999-02-16

Ja, jag är fortfarande hemma. Ska till föreningen... så småningom.

I lördags sov jag nästan hela dagen. Vaknade någon gång vid 4 på eftermiddagen. Men trots det så gick det bra att somna senare på kvällen.

På söndagen var Roger och jag i centrum. Vad skulle jag göra där? Jo, handla maggots. Det var massor av folk som trängdes eftersom det var en hel del konstnärer som ställde ut i hela centrum. Alla hjärtans dag ja... jag skulle ha tvättat men det blev inte av. Och Roger lämnade mig ensam på eftermiddagen... han skulle till en kompis för att titta på hockey. Ensam på alla hjärtans dag... kul. Jag tittade på video och en bra film som gick på TV senare på kvällen... satt och käkade mina ostbågar... ensam... med fåglarna.

Igår (måndag) var det ganska stressigt. Mycket som hände omkring mig. En aning virrigt...

Annars går det bra med min lilla medicinsänkning. Jag är fortfarande kvar på en tablett på morgonen och två på kvällen. Jag känner fortfarande inte något negativt av den, bara positivt. Igår kände jag mig riktigt kreativ.

Solen skiner. Egentligen borde man väl vara på ett strålande humör. Jag gick och la mig i tid igår (runt ett på natten), så jag borde inte vara trött. Det är nästan +26 grader i min lägenhet. Solen skiner in och så kan jag inte sänka styrkan på elementen... jo, jag kan... men det händer inget. Fåglarna sitter snällt i sin bur och putsar fjädrarna. Ungarna i boet blir allt större och börjar få fjädrar. Det är ett himla liv där inne. Man undrar hur de får plats där på natten, alla åtta...