1999-02-09

Sitter här vid datorn och lyssnar på 666:s album. Diablo. Djävulen... mina ögon känns oerhört trötta. Orkar knappt hålla dem öppna. Det kanske inte skulle skada med en liten tupplur, men då kan jag inte sova på natten. Nej, jag får höja volymen på musiken istället.

Jag har matat mina fåglar med maggots. Det är snart dags att köpa ännu fler. De slukar ungefär en burk (250 maggots) på en dag. Trevligt att ha larver i kylskåpet dessutom... som likmaskar. Fågelungarna växer väldigt snabbt och låter mer och mer för varje dag som går. Just nu sitter hannen på min bildskärm och studerar mig ingående. Om jag reser på mig så flyger han direkt mot köket där han vet att maggot-burkarna finns.

Jag pratade med Roger tidigare idag. Han ska bara jobba kvällar från och med nu. Det har sina fördelar och nackdelar. Fördelarna är att han tjänar mer, får sovmorgon varje dag och slipper jobba lördagar. Nackdelar... ja, han kommer hem till mig senare på fredagarna... men det kan jag leva med. *ler*.