2000-09-03

Här är dagens story: Jag vaknade halv tio, fixade och donade lite i lägenheten, åt frukost, såg på inspelade program på videon. Tiden gick och klockan blev halv ett. Eftersom Roger inte ringde igen igår och jag inte hörde något från honom under förmiddagen idag så tänkte jag att han kanske ångrat sig. Så jag ringde upp... och väckte honom. Han sov alltså fortfarande. Men han sa att han bara skulle borsta tänderna och sedan ge sig iväg. När klockan var tre ringde han på dörren. Vi satt och pratade, kollade upp saker på Internet och tittade lite på TV för att få tiden att gå tills det var dags för honom att gå till bussen. Strax innan han skulle gå frågade jag honom hur det skulle bli med chokladen han köpt åt mig. "Visst f-n, den glömde jag hemma! Jag får ta med mig den nästa gång."

Jag ska äta lunch-middag nu. Jag fick bara i mig några mackor innan han kom hit. Idag blir det en hel del på TV. Först och främst är det Big Brother på femman vid åtta. Klockan nio är det en film på TV6 som jag hoppas blir bra. Sedan är det säkert något mer jag har glömt.