2000-09-01

Hm, vad tiden går fort. Jag har spelat dataspel... *ler*. Men inte hela tiden. Jag kollade på TV tidigare ikväll. Jo, just det... Roger ringde idag också. Fast vi pratade bara några minuter för han var så trött efter jobbet att han tänkte ta en tupplur.

Nu är det inte lång tid kvar innan mina föräldrar får Internet via kabel-tv. *he, he*. Det kanske bara tar några dagar, i värsta fall någon vecka till. Då får jag rota i min gamla dator igen... måste fixa dit ett nätverkskort om jag fattat det rätt. Och så får jag nog hjälpa till med installationen. Sedan är det bara att surfa... och lära föräldrarna hur det hela fungerar förstås. Morsan kan säkert det mesta om Internet, det är farsan som behöver lite undervisning. Jag undrar vad jag ska ta för timlön... nej, jag skämtar bara. *ler*. Jag får ju surfa gratis hos dem och det räcker gott och väl för mig.