2000-09-23

Nu är jag hemma igen. Internet fungerade ganska så bra hos föräldrarna. Men jag satt ändå inte så länge framför datorn. Det blev som någon konstig reaktion att när nu allt fungerade så kom jag inte på något att göra...

Morsan och jag var ute på en promenad. Jag postade bl.a. några räkningar. Halvvägs till postlådan fick jag ont i magen. Det blev värre hela tiden men jag ville inte vända om. Så jag pinade mig vidare... kom fram till postlådan, lade i räkningarna och gick sedan hemåt igen. Det gjorde jävligt ont (och panikångesten var nog nära att komma fram), men som tur var gick det över efter ett tag när jag kommit tillbaka till mina föräldrars hus.

För någon timme sedan satt vi alla och kollade på video. Jag kände att jag höll på att somna så då bad jag farsan att skjutsa hem mig. Först hade jag tänkt ta en tupplur när jag kom hem. Men nu vet jag inte längre. Kanske jag ska försöka hålla mig vaken och sedan lägga mig tidigare istället.

Roger ringde när jag satt och surfade hos mina föräldrar. Vi pratade inte så länge för han skulle över till en polare... och spela Bingolotto. Igår ringde han också och då bestämde vi nästan att han skulle komma över till mig imorgon söndag. Men jag sa till honom att det berodde helt och hållet på hur jag mår... och idag sa jag till honom att det får bli någon annan gång. Ja, jag har verkligen ingen lust att få en panikattack igen... och precis nu när morsan ska iväg på en kort semester i några dagar.

Jag har förresten fått en telefontid med min läkare. Hon skulle läsa igenom min journal och sedan ska vi prata lite om läget just nu. Usch, bara hon inte föreslår antidepressiv medicin. Jag har verkligen ingen lust att börja med det igen. Zoloft var nog den medicin som hjälpte bäst mot min panikångest... men med en viss biverkning som inte var så kul eftersom jag hade pojkvän på den tiden... så att säga.

Nej, jag ska försöka att klara mig utan medicin så länge jag kan. Jag har köpt en bok som en av mina ICQ-vänner rekommenderade: "Befriad från ångest" av Lucinda Bassett. Jag började läsa den idag och ska fortsätta med det imorgon.