2000-09-01

Jag kom hem för en stund sedan. Jag såg att någon med hemligt nummer hade ringt tre gånger. Mhm, tänkte jag och gick på toa. Då ringde det igen. Roger. Han skulle ner i tvättstugan så det var ett väldigt kort samtal. Han sa att han ringer senare ikväll, men det förvånar mig inte om han inte gör det. Han skulle ha ringt en gång till igår men han somnade förstås och sov hela kvällen.

Shit! Förlåt, jag kollade bara ut på himlen. Solen skiner just nu men molnen längre bort ser väldigt hotfulla ut. Det kommer säkert en störtskur snart...

Jo, jag och mina föräldrar åkte ut en sväng till Djurgården. Vi hade tur med vädret för solen sken och det var nästan vindstilla. Och inte så farligt kallt heller... till skillnad från hur det var i förmiddags. Fan, vad jag frös när jag åkte till mina föräldrar (jag åt lunch hos dem förresten). Vi gick inte omkring så mycket på Djurgården utan vi satt mest på en bänk, njöt av solen och matade några ankor och kanadagäss.