2001-03-22

Jag hade tänkt se på "Best of the best III", men jag kom på att jag redan har sett den filmen. Så jag tittar nog på "Ghost" istället.

Tidigare idag var morsan och jag ute på en lagom lång promenad. Vi gick till en pizzeria som ligger en bit bort. Pizzan var några kronor billigare än hos pizzerian närmast mig. Men... jag har nog aldrig ätit en så tunn pizza i hela mitt liv. Degen kan inte ha varit mer än 1,5 millimeter tjock. I vanliga fall orkar jag bara en halv pizza, men den här åt jag upp på en gång.

Varför är priserna på pizzor så olika överallt? Pizzerian här nedanför tar 45 kr för en vanlig pizza. Den hos mina föräldrar tar 39 kr. I Hässelby (där Roger bor) kostar en pizza 29 kr!! Och sallad ingår! Här kostar det 5 kr extra. Det är orättvist. Om pizzorna var så billiga här... ja, då skulle jag köpa pizza flera gånger i veckan.