2001-03-03

Oj, vad den här dagen har gått fort. Trots det så känns det inte som att jag har gjort speciellt mycket. Jag vaknade klockan sju imorse, satt vid datorn en stund... sen läste jag i en bok som börjar bli riktigt spännande. Vid lunch kom morsan över och vi var ute på en promenad. På eftermiddagen badade jag i några timmar och på kvällen satt jag mest framför TV-n.

Jag har börjat med en ny ovana när det gäller mat. Jag har säkert nämnt någon gång tidigare i dagboken att jag tycker om att äta råa ägg, rå köttfärs... eller som vissa tycker är rätt äckligt: en liten kopp kaffe med minst sju sockerbitar och en mängd gräddpulver. Hrm. Nåväl, nu har jag fått smak för farinsocker som man rör ihop med en klick Milda margarin. Ja... jag måste ju gå upp i vikt. Det är ca 6 kg kvar till min idealvikt. Sist jag ställde mig på vågen hade jag gått upp två kilo, och om jag har tur så tror jag att jag gått upp ett kilo till.

Självklart så äter jag inte bara onyttiga saker. Jag har hittat ett knäckebröd som jag tycker är mycket gott (det tycker min fågel också). Det är något slags fullkornsknäcke. Men... jag älskar Bregott och brukar inte direkt snåla med det på mackan. Det går åt minst en stor förpackning Bregott varje månad.

Hm, nu när jag läser igenom vad jag skrivit så inser jag att det låter lite oaptitligt. Men jag tycker ändå att det är smaskigt. *ler*