2001-03-14

Morsan och jag har varit på föreningen och käkat våfflor. Det var jättegott... *mums*... med jordgubbssylt och en stor klick grädde. Vi åkte till SPS med buss. Jag tror det är första gången jag åker kommunalt sedan jag började med Zoloft i slutet av september förra året. När vi skulle hem fick vi erbjudande om att bli hemskjutsade, men jag sa att jag kände för att åka buss. Ja, när man ändå är i farten och det känns som att man kan klara av det... så varför inte prova?

Resan hem gick också bra. Jag hade förstås tagit Xanor någon timme innan vi skulle till föreningen. Annars hade jag inte ens kommit fram till busshållplatsen. Jag vet att jag borde känna mig upprymd, glad och lite stolt över mig själv att jag klarade av bussåkandet. Men jag känner mig rätt nedstämd. Jag vet inte varför. Jag sov nog inte så bra i natt och så känner jag mig lite ledsen för att min birdy inte är lika "glad" som förut. Hoppas att morsan hittar en fin hona åt honom imorgon.

Nu ska jag ta på mig min varma morgonrock och ha fötterna i ett varmt och härligt fotbad. Jag fryser nämligen en del. Jag missbedömde vädret och trodde att det var varmare ute.