2003-06-06

*host, host*. Ursäkta, jag känner mig lite krasslig. Jaha, hur har den här dagen sett ut hittills? Imorse ringde de från Folktandvården och sa att de fått en remiss från min tandläkare att de ska dra ut fyra tänder så jag kan få tandställning. I september ska jag dit och bli av med tänderna. Jag satt och funderade på hur och vad jag ska äta dagarna efter. Sedan slog det mig plötsligt: barnmat! Det är bara att köpa käk på burk och ösa på lite extra krydda. Inget svårtuggat där inte. *skratt*

Morsan kom hit efter jobbet och följde med mig till centrum där jag hämtade ut ett paket. För ca en vecka sedan fick jag för mig att tvätta hallmattan (efter 5 års smuts borde det kanske vara dags). Men jag måste ha använt alldeles för varmt vatten... för mattan blev en aning missfärgad. Som tur var så hade postorderföretaget kvar exakt samma modell i sitt sortiment, och den var inte speciellt dyr. Så jag beställde en ny och hämtade som sagt var ut den idag.

Nu ska jag ta tempen igen och kolla att febern inte har gått upp. Annars kilar jag ut i köket och bekämpar förkylningen med lite Echinagard. Ska fortsätta läsa min bok tror jag...