2003-06-21

Jag mådde inte så bra idag, därför kom morsan hit. Vi åt lite god mat, tog en kort promenad, såg på film. Nu känns det en aning bättre, men inte helt bra. Det är inte speciellt kul att äta mat när man vet att man måste få i sig allt... annars ser man ut som ett vandrande skelett. Hur gör man då för att gå upp ca 3 kg? Idag åt jag lax, färskpotatis och en stor klick, fet crème fraiche med lite klippt gräslök i. Nu på kvällen har jag ätit en stor portion äppelsmulpaj (mammas hemlagade). Sen har jag en påse godis som jag köpte på Pressbyrån när morsan och jag var ute och gick.

Jag vill inte vara en tältpinne... men det känns nästan så när kläderna bara hänger löst på en. Blä! Jag vill njuta av maten, inte ösa i mig den som om jag var en bil som behövde bensin.

Hur är det då på ångestfronten? Tjaaa, den finns där i bakgrunden. Vissa dagar känner jag av den hela tiden, andra dagar dyker den bara upp på kvällen. Hoppas att jag mår lite bättre snart i alla fall. Jag vill gärna kunna åka till Kanada i höst och hälsa på alla släktingar, speciellt mormor som fyller 80 år.