2003-06-25

Jag mår inte så bra idag. Kan inte riktigt säga vad det är, men det känns inte bra i alla fall. Och så är jag jättetrött trots att jag sov nio timmar inatt. Jag har ingen aptit heller, men jag försöker äta så ofta jag kan. Tidigare idag upptäckte jag en sak som innehåller mycket kolhydrater men nästan inget fett: salta pinnar.

I förrgår köpte jag en potatislimpa (två flugor i en smäll, inte illa). Jag har ätit godare limpor, fast den här innehåller 48 g kolhydrater av 100 g bröd. Vad står det då på asken med salta pinnar? Jo: i 100 g finns det 73 g kolhydrater. Tjoho! Både gott och nyttigt... för mig.

Morsan var här på eftermiddagen och vi tog en promenad nere vid vattnet. Jag såg inga ankungar... bara två, urgulliga måsungar! Deras föräldrar var riktigt beskyddande och jagade bort både kråkor och svanar.

Snart är det dags att betala hyran. De höjde den för några månader sedan så jag ska betala en del retroaktivt. I januari kommer de höja hyran igen. Totalt blir det en höjning på mer än 5%. *usch*. Den här månaden ska jag lägga ut 3200 kr för min etta på 38 kvm. Hm... tur att de säljer billiga nudlar här i centrum; 3 för 10 kr.

Nu känner jag för att spela något spel på nätet och slåss lite. När morsan och jag var ute och gick idag så mötte vi en gammal gubbe som hade en enormt stor hund i koppel. Jag har ingen aning om vad det var för ras... såg större ut än en St Bernard, mörkare päls. Nåja, saken var den att en cyklist passerade gubben och hans hund. Hunden blev rädd och började skälla. Precis när morsan och jag gick förbi dem... vad tror du hände då? Jo, från ingenstans kom en till cyklist. Hunden reagerade likadant som förra gången och anföll mig (säkert för att jag var närmast). Gubben verkade inte kunna kontrollera hunden, men han höll snabbt åt kopplet så jag blev inte skadad... Fast jag lovar dig, hundens käkar var bara några centimeter ifrån min hals.

Hur reagerade jag då? Jag hoppade till av rädsla förstås, fan... en sån sak skrämmer ju skiten ur en. Men två minuter senare kände jag bara ilska. Jag hade god lust att vända tillbaka och slå lite vett i den minst 70-åriga gubbens skalle.