2003-06-27

Idag är jag nere... Alla utgifter man har ökar; hemförsäkring, bredband, elen, hyran. Jag skickade in papper till Försäkringskassan om min höjda hyra, men tror du att jag får mer i bostadstillägg? Nej, mycket mindre än förut! Det kommer kosta mig 1560 kr mer per år. Och kärringarna på FK kan inte ge någon bra förklaring till varför det är så här. Man blir bara kopplad hit och dit utan att få någon klarhet i saken.

Jaha, jag får väl snåla ännu mer än jag gjort hittills om allt ska gå ihop. Men det kanske är det de vill på Försäkringskassan, att man ska få mindre pengar, må sämre, inte ha råd med sjukvård eller medicin om det behövs och till slut bara tyna bort eller begå självmord.

Jag vet inte hur många gånger jag pratat med olika personer på FK idag, känns som att jag suttit i telefon hela dagen. Det är ingen lätt uppgift heller för mig med den sociala fobin och allt. Jag kände mig som ett nervvrak efter första samtalet. Efter andra, tredje, fjärde och femte rann bara tårarna.