2008-02-23

Det är kul att det blir ljusare ute men det är fortfarande så pass mörkt att man känner sig trött ofta. Då är det bra att det finns små saker i vardagen som piggar upp en. Som gratis mat till exempel. Mårten och jag var på "nyinvigningen" av ICA Maxi i Nacka i torsdags. Vi visste att de skulle bjuda på lite dricka och tilltugg men när vi kom dit visade det sig att det fanns en hel buffé! Vi proppade i oss så mycket vi orkade... jag åt till och med prinsesstårta. Jag äter ju inte socker i vanliga fall men den här gången gjorde jag ett undantag. Jag kommer inte riktigt ihåg allt som erbjöds i buffén, men det fanns bl.a. pastasallader, prosciutto, salami, soltorkade tomater, bröd, honungsmelon, mozarella och en mängd andra ostar. Det fanns gott om dricka också; cider, San Pellegrino, olika sodastreamsmaker, banansmoothie osv.

Jag känner mig en aning hungrig nu så jag ska bege mig ut i köket och kolla om jag har något gott. Förmodligen blir det knäckebröd med lite äggkaviar på.