2008-02-07

Igår hade jag besök av Mårten. Vi åkte runt till olika delar av Stockholm, kollade lite i affärer o.s.v. På kvällen var vi på ett "event" som jag blivit inbjuden till. Det har blivit min nya hobby. *skratt* Nej, men ärligt... det är faktiskt kul att bli väl behandlad och bjuden på en massa gratis mat och dryck. Sen tackar man ju inte heller nej till så kallade "goodie bags". Det är olika vad för mat och dryck som bjuds vid de här tillfällena. En gång fick vi "bara" frukt och smaksatt mineralvatten. Men igår blev jag överraskad. Jag hade fått veta att det skulle finnas dryck och tilltugg. När vi kom in genom dörrarna så var det första man såg ett stort bord fullt av pajer, olika typer av snittar, mat på spett o.s.v. Det fanns också en bar där de bjöd på vitt vin, rött vin och päronvodka. Längre in i lokalen fanns ännu fler bord med mat och det serverades även whiskey. När Mårten hade ätit sig mätt och jag hade fått nog av päronvodkan så gick vi och fick varsin goodie bag med lite kul saker som bland annat ett smycke, en mugg och en duk.

Förut var jag alltid tveksam till alkohol och piller. Men när man bjuds på alkohol gratis och det är mer än 12 timmar sedan jag tog mina Xanor så funkar det faktiskt bra. Jag kände i alla fall inget särskilt igår. Fast jag har alltid haft svårt för att bli påverkad av saker och ting. Hos tandläkaren måste jag ta tredubbel bedövning. När det gäller medicin så måste jag äta maxdos. De gånger jag har druckit alkohol har jag inte märkt av någonting.

Jag drack en energidryck med taurin och koffein för en stund sedan. Hur jag känner mig? Bara lite mindre trött än jag var innan jag drack drycken... men fortfarande så pass sömnig att jag skulle kunna somna på en gång.