2008-02-14

Jag har just spenderat en timme liggandes på golvet och skakat och mått dåligt. Jag är så trött på att må skit. Allt är bara så jobbigt just nu. Det mesta beror på alla jävla renoveringar i mitt hus. När de fixade mitt badrum så bodde jag i ett par månader hos mina föräldrar. Orsaken till att det ser ut som ett bombnedslag hemma hos mig är att jag var tvungen att tömma badrummet och hallen på precis allt! Fyra dagar innan de skulle börja jobba fick jag reda på att de behövde ha tillträde till min klädkammare. Så det var bara att ta alla klädesplagg, sängkläder, handdukar, skor och allt annat och stoppa undan det i rummet eller köket. Man anar inte hur mycket som får plats på en så liten yta förrän man måste flytta på grejerna. Jag hade bokstavligt talat ett berg av kläder och prylar i köket!

När jag kom hem så var allt täckt av byggdamm. Det är så förskräckligt svårt att bli av med det! Jag håller fortfarande på att städa upp... och jag har som sagt prylar liggandes överallt också för det var så många saker som var fel i lägenheten efter att de hade renoverat. Bland annat läckte badkaret... varje gång jag badade lät det som att någon stod och pissade. Som jag skrev någon gång tidigare så förstörde de även väggen i hallen, därför fick jag nya tapeter. De hade även sönder dörrkarmen i klädkammaren och sa att de inte kunde måla den för att de hade inte just den färgen och menade att det skulle se knäppt ut med en vit färgklick på en kaffefärgad dörrkarm och det kan jag förstås hålla med om. Men man vet ju inte vad man har rätt till... skulle man ha klagat till någon chef och sagt att det var deras skyldighet att fixa felet? Istället var jag den tysta, snälla lilla Vivi och köpte själv färg, sandpapper, spackel och pensel och målade.

Visserligen var det kul att måla... det var därför jag målade om alla dörrkarmar i hallen. När jag får ork ska jag även måla garderobsdörren och lite annat i lägenheten. Men ändå...

Jag tror att min Xanor börjar verka lite nu så jag ska väl passa på och lägga mig och försöka sova... och hoppas på att jag mår bättre imorgon. Vi får se hur länge jag kan sova. Arbetarna håller nämligen på med en annan del av huset just nu och de brukar börja borra och föra annat oväsen redan klockan 07.30. Jag vet inte hur andra klarar av allt oljud... det går inte ens att beskriva hur mycket det låter när någon borrar i betong. Skratta på om du vill... men jag köpte faktiskt ett par hörselskyddslurar som jag har på mig när det är som värst.