2008-02-03

Det är strul i Vivis fågelfamilj. Orkar inte dra igenom allt, det är väl inte så kul att läsa om heller... men i alla fall så är de fyra fåglarna i samma rum nu och jag tror att den vita är en hane. Jag har misstänkt det under en tid, men det syntes tydligare idag eftersom den jagar efter den nya honan och verkar försöka uppvakta henne. Dessutom är Spike väldigt aggressiv mot den vita... Usch, allt är så jobbigt. Jag måste helt enkelt byta Snövit mot en ny fågel. Vad fan ska man annars göra? Jag har inte hjärta att lämna bort Angel. Däremot så tror jag att när han dör så kommer jag inte skaffa en ny hane utan bara ha två fåglar igen. Svårt att hänga med va? Jag vet, allt är bara så jävla krångligt.

Jag är extremt trött idag också. Det är säkert något fel på mig. Eller så blir jag bara trött av allt som känns jobbigt. Som mina nya grannar till exempel. De har nog aldrig bott i lägenhet förut. Jämt och ständigt när de är i trapphuset så pratar de jävligt högt och för en massa oväsen. Tack och lov så är det mitt kök och badrum som gränsar mot deras lägenhet så jag slipper höra så värst mycket när de är inne hos sig. Det verkar för övrigt vara en ganska störd familj. Jag trodde det var en mamma och hennes dotter som flyttat ihop med en ny man, men det är tvärtom... mannen och hans dotter som flyttat ihop med en ny kvinna. Vi får se hur länge det håller för jag vet inte hur många gånger jag har hört mannen och dottern bråka. Och då talar vi inte om några smågräl, det är rejäla bråk... även ute i trapphuset. Helt sjukt alltså, ungen brukar skrika som en stucken gris.

Jag brukar höra det mesta som pågår ute i trapphuset, därför har jag skaffat en gardinstång och en supertjock gardin som är till för att just dämpa ljud. Det ska jag fixa upp innanför ytterdörren och då kan jag förhoppningsvis skita i allt skrik, bråk, skratt och prat som pågår på andra sidan dörren.

Nu ska jag och mina rosa frottétofflor förflytta oss till badrummet för att borsta tänderna. Ja, hemma hos mig behöver man någon typ av skodon för på vintern har jag inte mer än +10 grader på golvet.