2008-02-19

Usch, jag är så trött på allt fågelstrul. Igår var jag tvungen att fånga in två och sätta dem i buren eftersom det blev bråk när de skulle sova. Idag blev jag däremot tvungen att släppa ut fåglarna igen för de lät så himla mycket. Problemet är när alla ska sova... de sover i en taklampa som är rund. Därför är det lätt för Spike att jaga bort alla. Jag får väl försöka sätta upp någon typ av "vägg" på två sidor av lampan... eller något.

*atjooooooo* Ja, det verkar som att jag är lite förkyld. Det blir nog till att dricka Echinagard idag och ta det lugnt. Jag borde kanske ha gjort det igår också men jag har så mycket att röja undan. Igår pressade jag ihop tre täcken och två kuddar till en liten hög på kanske 15 cm. Jag har nämligen köpt en sådan där praktisk förvaringsväska där man trycker ihop allt med hjälp av vakuum. Den var inte billig, men det är ju aldrig saker och ting nuförtiden. Jag upptäckte till exempel att min DVD-hylla är full. Så jag tog fram mitt måttband, mätte lite och kom fram till att jag kan köpa två stycken Benno till från IKEA. Haha... ja, men jag tänkte inte på att Benno är så dyr... nästan 700 kr om jag ska ha två. Men det får väl gå ändå... tack och lov för billig mat som nudlar! Mitt favoritmärke är Samyang Ramen.